Pytania i odpowiedzi | FAQ
Spis pytań i odpowiedzi | FAQ
1. Jakie są koszty dodatkowe przy zakupie nieruchomości?
Decydując się na zakup nieruchomości należy wziąć pod uwagę, że poza ustaloną kwotą dochodzą dodatkowe koszty tj.:
- Opłaty notarialne (zwyczajowo pokrywa kupujący) na które składają się: taksa notarialna, wypisy aktów, opłaty sądowe, wnioski.
- Podatek PCC w wysokości 2% wartości kupowanej nieruchomości z rynku wtórnego (osoby kupujące swoją pierwszą nieruchomość są zwolnione z podatku PCC).
- Wynagrodzenie Biura Nieruchomości Jasińscy
2. Jakie są koszty dodatkowe przy sprzedaży nieruchomości?
Decydując się na sprzedaż nieruchomości należy wziąć pod uwagę dodatkowe koszty tj.:
- Opłaty skarbowe, administracyjne i inne niezbędne do skompletowania wszystkich dokumentów, które obowiązkowo należy przedłożyć w kancelarii notarialnej.
- Świadectwo charakterystyki energetycznej budynku- obowiązkowy certyfikat od 28 kwitenia 2023 roku.
- Wynagrodzenie Biura Nieruchomości Jasińscy
3. Czy agencja pomaga w uzyskaniu Świadectwa Charakterystyki Energetycznej?
Tak, nasze Biuro Nieruchomości Jasińscy oferuje kompleksową obsługę w tym zakresie. Wykonujemy Świadectwa Charakterystyki Energetycznej dla mieszkań, domów, lokali komercyjnych. Po skompletowaniu dokumentów czas realizacji usługi wynosi do 5 dni. Certyfikat ważny jest 10 lat.
4. Jakie dokumenty są potrzebne do przeprowadzenia transakcji?
Jest to uzależnione od rodzaju nieruchomości i stanu prawnego. Na początku współpracy biuro będzie potrzebowało podstawy nabycia nieruchomości (akt notarialny/przydział ze spółdzielni) oraz dowód osobisty.
Po podjęciu współpracy Biuro Nieruchomości Jasińscy przygotowuje niezbędne dokumenty do sprzedaży i zaświadczenia we własnym zakresie.
5. Jaki obszar obejmują usługi biura nieruchomości Jasińscy?
Głównym obszarem działalności Biura Nieruchomości Jasińscy jest powiat ciechanowski, w szczególności miasto Ciechanów i jego okolice w promieniu 30 km.
6. Jakie czynności są wykonywane przy sprzedaży nieruchomości?
Zakres czynności Biura Nieruchomości Jasińscy w każdym przypadku dopasowany jest do rodzaju sprzedawanej nieruchomości i uzgadniany podczas nawiązywania współpracy. Zwykle przebiega następująco:
Spotkanie na nieruchomości
- Oględziny nieruchomości,
- Wstępna weryfikację stanu prawnego,
- Określenie możliwej do uzyskania ceny i czasu potrzebnego na sprzedaż.
Omówienie warunków współpracy i podpisanie umowy pośrednictwa w sprzedaży nieruchomości
- Określenie form promocji,
- Zawarcie umowy pośrednictwa,
- Umówienie i wykonanie sesji zdjęciowej nieruchomości.
Prezentacja nieruchomości
- Umawianie spotkań,
- Prezentowanie nieruchomości Klientom zainteresowanym zakupem,
- Negocjowanie i omawianie warunków zakupu ze stronami.
Finalizacja sprzedaży
- Stworzenie warunków i uczestnictwo przy sporządzaniu umowy przedwstępnej,
- Rezerwacja nieruchomości,
- Ustalenie terminu u notariusza,
- Pozyskanie potrzebnej dokumentacji,
- Uczestnictwo w trakcie oczytania aktu notarialnego,
- Rozliczenia finansowe.
Przekazanie nieruchomości
- Spisanie liczników,
- Przygotowanie protokołów zdawczo-odbiorczych,
- Przekazanie nieruchomości nowym nabywcom,
Wynagrodzenie jest płatne w momencie podpisania umowy wiążącej sprzedaży nieruchomości, natomiast z reguły jest to ustalane indywidualnie.
7. Czy do podjęcia współpracy z pośrednikiem nieruchomości i podpisania umowy pośrednictwa potrzebni są wszyscy współwłaściciele nieruchomości?
W sytuacji gdy jest kilku współwłaścicieli przy podpisaniu umowy pośrednictwa nie jest wymagana obecność wszystkich. Umowę pośrednictwa może zawrzeć osoba wytypowana przez współwłaścicieli. Obecność wszystkich współwłaścicieli lub stosowne pełnomocnictwa są wymagane podczas podpisania aktu notarialnego.
8. Czy obejmuje mnie ulga od 2% podatku PCC?
Od 31 sierpnia 2023 roku zwolnienie z podatku PCC 2% obejmuje osoby, które zakupią swoją pierwszą nieruchomość na rynku wtórnym. Zwolnienie przysługuje osobom fizycznym, które w dniu zakupu oraz w przeszłości nie posiadały prawa własności do lokalu mieszkalnego, nieruchomości gruntowej zabudowanej domem jednorodzinnym, spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu lub domu jednorodzinnego.
9. Kto jest właścicielem biura nieruchomości w Ciechanowie ?
Właścicielem Biura Nieruchomości Jasińscy w Ciechanowie jest Przemysław Jasiński- Prezes zarządu Jasiński Investments sp. z o.o. z siedzibą w Ciechanowie przy ulicy Płońskiej 53 wpisaną do krajowego rejestru sądowego pod numerem KRS 864407 , NIP 5662026509
10. Czy zgłoszenie nieruchomości na sprzedaż wiąże się z jakimiś kosztami?
W przypadku braku Państwa wiedzy dotyczącej wartości nieruchomości Biuro Nieruchomości Jasińscy może pobrać opłatę za jej oszacowanie. Koszt związany z taką usługą oraz dojazdem ustalany jest indywidualnie. Pobranie opłaty przez Biuro Nieruchomości Jasińscy za szacowanie wartości nieruchomości odejmowane jest po finalizacji od końcowego wynagrodzenia pośrednika.
11. Ile wynosi prowizja Państwa biura?
Wynagrodzenie Biura Nieruchomości Jasińscy uzależnione jest od wielu czynników m.in. przewidywanej ceny sprzedaży nieruchomości, lokalizacji, stanu prawnego i rodzaju nieruchomości. Wysokość prowizji ustalana jest indywidualnie.
12. Jakie działania podejmujecie Państwo, aby sprzedać moją nieruchomość?
Biuro Nieruchomości Jasińscy podejmuje szereg działań prowadzących do sprzedaży nieruchomości, a w szczególności inwestujemy w reklamę na portalach z ogłoszeniami m.in. na naszej stronie internetowej https://jasinscynieruchomosci.pl/ , https://www.otodom.pl/pl/firmy/biura-nieruchomosci/biuro-nieruchomosci-jasinscy-ID8387155 , https://biuro-nieruchomosci-jasinscy.nieruchomosci-online.pl/ , https://ciechanowinaczej.pl/biuro-nieruchomosci-jasinscy , https://www.facebook.com/BNJasinscy/ , https://www.domiporta.pl/katalog-firm/biura-nieruchomosci/biuro-nieruchomosci-jasinscy-53017 , Olx.pl, Trovit.pl. oraz udostępniamy oferty sprzedaży nieruchomości na stanowisku samoobsługowym w galerii handlowej MMG Centers Ciechanów.
13. Czy mogę sprzedać nieruchomość obciążoną hipoteką banku?
Tak. Kredyt hipoteczny nie stanowi przeszkody do sprzedaży nieruchomości. Istotne jest, aby podczas procesu sprzedaży czuwał doświadczony pośrednik, gdyż taka sytuacja wymaga pozyskania dodatkowych dokumentów z banku tj. zaświadczenia o pozostałej do spłaty wysokości kredytu oraz zorganizowania odpowiednich terminów płatności.
14. Jakie nieruchomości znajdują się w ofercie biura?
W ofercie Biura Nieruchomości Jasińscy znajdują się różnego rodzaju nieruchomości m.in mieszkania, domy jednorodzinne, siedliska, grunty rolne, działki budowlane/usługowe, nieruchomości komercyjne. Oferujemy również sprzedaż garaży i miejsc parkingowych.
15. Jak długo trwa proces sprzedaży nieruchomości przy udziale biura nieruchomości?
Proces sprzedaży za pośrednictwem Biura Nieruchomości Jasińscy jest ustalony indywidualnie i zależy od wielu czynników. Naszym priorytetem jest, aby czas sprzedaży był jak najkrótszy. Umowy zawsze są zawierane na czas określony. Zwykle jest to 6 miesięcy dla mieszkań oraz 9 miesięcy dla domów. Jeżeli w wyznaczonym czasie nie zrealizuje się sprzedaż nieruchomości, przewidujemy możliwość przedłużenia umowy. W momencie finalizacji transakcji umowa wygasa automatycznie.
16. Czy biuro zajmuje się wyceną nieruchomości?
Tak, Biuro Nieruchomości Jasińscy oferuje profesjonalną wycenę nieruchomości, która jest ważnym elementem przy sprzedaży.
17. Jakie są korzyści nawiązania współpracy z biurem nieruchomości?
Z Biurem Nieruchomości Jasińscy korzyści są liczne, w szczególności bezpieczeństwo przeprowadzenia transakcji, doradztwo, prowadzenie negocjacji w imieniu Klienta, oszczędność czasu, profesjonalizm.
18. Jak zgłosić nieruchomość do sprzedaży to zrobić?
Nieruchomość (dom, mieszkanie, działkę, lokal usługowy, garaż) można zgłosić w następujący sposób: za pomocą przycisku „Dodaj ogłoszenie” znajdującego się na górze strony internetowej https://jasinscynieruchomosci.pl/ , wysyłając maila na adres nieruchomości.jasinscy@gmail.com lub dzwoniąc pod nr telefonu +48513654108. Zapraszamy również do naszego biura znajdującego się przy ul. Płońskiej 53 w Ciechanowie.